Jaki namiot na targi, jaki na stanowisko reklamowe? Wybieramy odpowiedni rodzaj!
Obecnie na rynku znajdziemy szeroką gamę namiotów o różnorakim zakresie zastosowania. Jednak mimo to, wybranie odpowiedniego namiotu na tak duże imprezy jak targi branżowe, firmowe czy inne eventy masowe to nie lada wyzwanie, gdyż wybrany namiot musi posiadać odpowiednie wymiary, umożliwić swobodne przemieszczanie się pomiędzy stoiskami, a także być widocznym punktem, który zachęca uczestników targów do zainteresowania się ofertą wystawców. Zatem jaki namiot wybrać zarówno na targi, jak i różnego rodzaju wystawy i prezentacje? Służymy podpowiedzią!
Zastosowanie namiotów
W pierwszej kolejności należy ściśle określić zastosowanie – rolę namiotu. Inny namiot należy wybrać jeżeli jesteśmy organizatorem np. dużych targów branżowych lub firmowych i chcemy, aby to właśnie on był „głównym centrum dowodzenia” – mieścił nie tylko uczestników imprezy, ale także wystawców – stanowiska reklamowe, scenę i inne tego rodzaju strefy. Inny namiot, jeżeli chcemy aby pełnił on rolę indywidualnego stoiska reklamowego – wystawowego na np. targach bądź innych imprezach plenerowych.
W pierwszym przypadku będziemy potrzebowali dużego namiotu – hali namiotowej, którą odpowiednio dostosowuje się do rozmiarów imprezy oraz jej położenia. Najlepszym wyborem w tym przypadku są modułowe hale namiotowe np. firmy RAJT BIS, dzięki którym możemy stworzyć dowolnie dużą powierzchnię zadaszoną w kształcie jakim chcemy lub na jaki pozwala nam ukształtowanie terenu.
Ich ogromną zaletą jest to, że takie hale nie mają wewnątrz żadnych słupów czy mocowań, dzięki czemu pozwalają nam na stworzenie odpowiednio dużej i niczym nie ograniczonej przestrzeni – mamy wówczas możliwość odpowiedniego rozplanowania każdej przestrzeni wewnątrz namiotu tak, aby zapewnić uczestnikom wydarzenia swobodne poruszanie się, np. miedzy stoiskami reklamowymi.
Namioty halowe możemy wyposażyć nie tylko w stoiska reklamowe, ale także główną scenę, przestrzeń cateringową, krzesła oraz stoły cateringowe, szatnie, palarnie i inne elementy wyposażenia. Dużym plusem tego typu hal namiotowych jest również to, że możemy zostawić je otwarte lub szczelnie zamknąć, dzięki czemu nie straszne nam żadne, nawet ciężkie warunki atmosferyczne. Wyposażając ją dodatkowo w promienniki gazowe jesteśmy w stanie zapewnić bardzo komfortowe warunki nawet wtedy, gdy na zewnątrz panuje sroga zima i ujemne temperatury.
Innym rozwiązaniem jest wynajem namiotów o mniejszych gabarytach, które mogą służyć jako indywidualne stanowisko reklamowe podczas targów czy też innych imprez, przede wszystkim plenerowych. Dostępne są najczęściej w kształcie kwadrata lub sześciokąta. Oczywiście podobnie jak hale – je również możemy dowolnie rozbudowywać oraz wyposażać w dodatkowe elementy, np. w ściany, które pozwolą na częściowe lub całkowite zamknięcie namiotu.
Ważną cechą na którą trzeba zwrócić uwagę podczas wyboru odpowiedniego namiotu jest to, aby był nie tylko bezpieczny, solidny i funkcjonalny, ale również estetyczny i dobrze wykonany.
Należy zaznaczyć, że namioty wystawowe są głównie dla uczestników – to one odpowiadają za pierwsze, bardzo ważne wrażenie w pierwszym kontakcie klient – firma/marka. Mają zatem za zadanie wyraźnie zwrócić uwagę potencjalnych klientów – oczywiście w pozytywnym sensie oraz zachęcić do podejścia i nawiązania relacji z przedstawicielami. Dlatego niezmiernie ważne jest aby były nie tylko praktyczne i funkcjonalne – pozwalały na przejrzyste i efektowne wyeksponowanie oferty, ale także estetyczne i zwracające uwagę.
W innym wypadku nie zachęcimy uczestników do podejścia do naszego stanowiska, a w gorszym scenariuszu – „popchamy” ich do konkurencji. Fajną alternatywą dla standardowych białych namiotów jest wynajem namiotów transparentnych – posiadające transparentne ściany i dach, które sprawiają, że otoczenie niemal wchodzi do wnętrza namiotu – takie rozwiązanie jest szczególnie warte uwagi gdy nasz namiot rozłożony jest w plenerze.
Dodaj komentarz