Targi firmowe – przepis na sukces marketingowy?

Jeszcze do niedawna polscy przedsiębiorcy nie zdawali sobie sprawy z korzyści, które wynikają z uczestnictwa firmy w targach branżowych lub organizacja własnych imprez firmowych.

Jednak takie ścieżki promocji jak targi firmowe to jedna z niewielu metod budowania oraz utrwalenia zaufania klientów i partnerów biznesowych, z którymi współpracuje lub zamierza współpracować firma. Nie od dziś też wiadomo, że zaufanie to fundament dobrych i zdrowych relacji, nie tylko tych biznesowych.

Odpowiadając więc na pytanie czy targi firmowe to przepis na sukces marketingowy firmy? Naszym zdaniem zdecydowanie tak! Potrzebujesz więcej argumentów? Zapraszamy do przeczytania artykułu.

 

Korzyści organizowania imprez firmowych oraz uczestnictwo w targach branżowych

Imprezy firmowe oraz integracyjne to świetny sposób na pokazanie się naszym klientom i partnerom biznesowym z innej, luźniejszej strony. Takiej, która pokazuje, że nie jesteśmy tylko maszynami do pracy, ale również ludźmi lubiącymi zabawę, odpoczynek, posiadającymi różne zainteresowania. *fot. RAJT.pl

Imprezy firmowe oraz integracyjne to świetny sposób na pokazanie się naszym klientom i partnerom biznesowym z innej, luźniejszej strony. Takiej, która pokazuje, że nie jesteśmy tylko maszynami do pracy, ale również ludźmi lubiącymi zabawę, odpoczynek, posiadającymi różne zainteresowania. *fot. RAJT.pl

Targi firmowe – branżowe to nie tylko bardzo dobra i skuteczna forma reklamy, która ma na celu sprowadzić i przekonać do siebie nowych klientów – pozyskać kontakty handlowe, ale także zbudować zaufanie oraz dobre relacje z obecnymi klientami. Obecni klienci to bez wątpienia najcenniejsza grupa każdej firmy.

To m.in. właśnie dzięki nim nasza firma prosperuje, a także – w większości przypadków – to przez ich dobre rekomendacje w przypadku owocnej współpracy trafiają do nas z polecenia nowi klienci.

Targi lub imprezy firmowe to jedna z niewielu okazji, która umożliwia nam jako całej firmie (łącznie z pracownikami) na bardziej osobisty kontakt z klientem w luźnej, niezobowiązującej i miłej atmosferze. To czas, w którym możemy porozmawiać na tematy inne niż tylko praca, poznać ich bliżej i zbudować pewną podstawę zaufania, która ma duży wpływ na późniejsze relacje biznesowo-handlowe.

Nie wierzysz? W takim razie śledź poczynania dużych firm i korporacji, a na pewno dostrzeżesz drzemiący potencjał w tego rodzaju promocję firmy. Takie targi firmowe to nie tylko świetny marketing, ale także znaczne podwyższenie prestiżu firmy na miejscowym, a nawet zagranicznym rynku. To skuteczna metoda aspirowania i kreowania nowych trendów. Zaprezentowania osiągnięć i sukcesów firmy, a także nowej oferty.

 

Jak zorganizować targi firmowe?

Aby targi firmowe przyniosły firmie sukces, należy odpowiednio się do nich przygotować i zadbać nawet o najmniejsze detale. Jeżeli planowanie oraz organizowanie takich promocji firmowych weźmiemy „po macoszemu” – zamiast sukcesu poniesiemy klęskę!

Zatem jak się do tego przygotować i jak zorganizować targi firmowe na miarę wielkich, znanych korporacji?

Na samym początku dobrym krokiem jest zrobienie małego śledztwa, jak inne firmy (oczywiście godne naśladowania) to robią. Jeżeli jest taka możliwość, to dobrym pomysłem jest wybranie się jako uczestnik na tego typu imprezę (o ile jest to otwarta impreza), by zobaczyć na czym to polega i jak wygląda taka promocja firmy.

Musisz liczyć się z tym, że samo planowanie obecności swojej firmy na takich targach firmowych to proces bardzo pracochłonny, dlatego powinno się przygotowywać do tego co najmniej kilka miesięcy wcześniej.

Targi InterCars - stanowisko firmy CASTROL. Hala namiotowa oraz wyposażenie firmy RAJT

Dobre przygotowanie strategii firmy z zaplanowaniem najmniejszych szczegółów to sukces marketingowy i wizerunkowy firmy na każdych targach firmowych lub branżowych.

Na początek uświadom sobie konkretny cel jaki chcesz osiągnąć poprzez promocję na takich targach. Rozpocznij od przygotowania strategii działań firmy. Przemyśl co chcesz zademonstrować i czym zainteresować oraz zaciekawić uczestników targów oraz koniecznie przyłóż się do przygotowania dobrych jakościowo, wyróżniających się i zachęcających materiałów promocyjnych Twojej firmy oraz całego stanowiska.

Zwróć dużą uwagę na dbałość, spójność, estetykę oraz jednakową oprawę szaty graficznej nie tylko materiałów reklamowych, ale wszystkiego co będzie związane z Twoją firmą. Jeżeli się na tym nie znasz – nie ryzykuj i zdecyduj się na zlecenie tego profesjonalistom! Jeżeli też nigdy wcześniej Twoja firma nie brała udziału w takich targach – również zleć przygotowanie stanowiska osobom posiadającym doświadczenie w tej dziedzinie. Oczywiście koszty wzrosną, ale przemyśl czy porażka bardziej Ci się opłaci?

Do przygotowania takiego stanowiska firmowego na targach branżowych idealnie sprawdzą się hale namiotowe. Ich modułowa budowa pozwoli na przygotowanie zadaszenia o wymiarach oraz kształcie i ułożeniu na jaki tylko pozwoli dana przestrzeń, a także taką, która będzie spełniała Twoje oczekiwania. Jeżeli zatem nie potrzebujesz dużo miejsca – wystarczy Ci mniejszy namiot, jeżeli potrzebujesz więcej miejsca – doskonale sprawdzi się większa hala namiotowa. Przykładowe typy dostępnych hal namiotowych możesz zobaczyć tutaj: http://www.haleinamioty.pl.

Taką halę namiotową nie musisz od razu kupować na własność i narażać firmę na dodatkowe koszty. Firmy oferują także ich wynajem – co więcej, w takim przypadku nie musisz martwić się o transport, ani montaż i demontaż konstrukcji po zakończonych targach.

Firma wynajmująca halę namiotową sama się tym zajmie. Ważne jest również to, że ich postawienie i demontaż nie wymaga dużego nakładu czasu, w porównaniu do innych, alternatywnych rozwiązań,  przy czym tak samo zapewniają bezpieczeństwo oraz skuteczne zadaszenie w przypadku niepogody.

Kolejnym plusem zastosowania hal namiotowych, czy też namiotów na targach firmowych jest to, że można je indywidualnie spersonalizować – czyli dostosować wystrój oraz wyposażenie pod identyfikację wizualną Twojej firmy. Takie dostosowanie hali wraz z jednakową szatą graficzną materiałów i gadżetów reklamowych znacząco wpłynie na prestiż i dobry wizerunek firmy.

Dobrym przykładem będzie stanowisko firmy Castrol na Targach InterCars 2013 oraz impreza firmowa dla dealerów BMW: Edycja BMW Premium Selection. Dobrym pomysłem na promocję firmy i utrzymanie dobrych relacji z obecnymi klientami i kontrahentami jest również organizacja imprez integracyjno – firmowych, np. z okrągłej okazji rocznicy powstania firmy. Tutaj dobrym przykładem będzie odesłanie Was do kolejnej relacji firmy RAJT, która zapewniła kompleksową obsługę imprezy plenerowej z okazji 20-cia firmy Malinowski.

Podsumowując…

Jak widzicie możliwości jest wiele, by zrobić dobrą promocję firmy, pokazać Wasz profesjonalizm, ale także wzbudzić zaufanie klientów i kontrahentów biznesowych do firmy. W ten sposób możemy zadbać przede wszystkim wszystkim o najcenniejszą grupę uczestników, którą są obecni Klienci firmy i pokazać im, że są dla nas ważni. Takie imprezy firmowe oraz targi branżowe to idealny sposób na podtrzymanie i umocnienie tych relacji. Zastanów się, czy Twojej firmie nie przydałaby się taka promocja?



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *